De Classic Express is een van de weinige Nederlandse projecten en lijkt een vreemde eend in de bijt, maar past als marketingtool perfect binnen de filosofie van Movico: een promotietour organiseren om een merk of product te promoten, door naar de doelgroep toe te gaan. Dus toen Jochem van Eeghen – de toenmalige directeur van het Prinses Christina Concours – Movico benaderde met het ludieke idee van een mobiele concertzaal, werd dit direct omarmd.
“Ik herinner me nog dat hier een briefing plaatsvond met alle toeleveranciers,” vertelt Stefan Aspers, commercieel directeur van Movico. “Dat waren er ongeveer 15, heel veel. Voor ieder specialisme zat een expert aan tafel, zoals een lichtontwerper, een akoestisch ontwerper en de leverancier van de techniek. Wij zijn verantwoordelijk voor de technische uitvoering, dus we willen precies weten bij wie we aan de bel moeten trekken als er bijvoorbeeld een storing op locatie is.” Movico verzorgt niet alleen het technisch onderhoud van de Classic Express, maar denkt bijvoorbeeld ook mee over het uiterlijk van de rijdende concertzaal en regelt dat op locatie alles op rolletjes loopt. Britt van der Velde is als projectmanager verantwoordelijk voor de planning en communicatie met de operators, de chauffeurs die de Classic Express naar de scholen rijden en daar gereedmaken voor de concerten. “We bekijken of de locatie die een school in gedachten heeft geschikt is, of dat we misschien naar een parkeerterrein in de buurt moeten uitwijken. Ik zorg dan dat onze operator op de hoogte is van alle informatie, dat hij weet waar hij moet zijn en wie hij kan bereiken in geval van onduidelijkheden op locatie.”
De Classic Express is de langstlopende structurele ‘klant’ van Movico. “Het is een uniek project binnen alle marketing, roadshows en sportevenementen die we doen,” vindt Britt. “Juist dat maakt het leuk.