"Accelerating ambitions" met Dimension Data in Zuid-Afrika

  • delen
< ga terug

Gepubliceerd op 13 februari 2017

Movico verlegde haar grenzen eerder al van Europa naar o.a. Noord- en Zuid-Amerika en Rusland. Een nieuwe stap was het verzorgen van hospitality en merk-activatie tijdens een aantal trans-Atlantische stop-overs een aantal jaren geleden. Begin dit jaar mocht weer een nieuwe mijlpaal aan het lijstje toegevoegd worden, namelijk een roadshow in Zuid-Afrika.

Dimension Data

Dimension Data besloot dit jaar terug te keren naar haar roots: Zuid-Afrika. Middels een roadshow demonstreren zij het beste van digitale technologie aan verschillende partijen. Samen met Movico gingen zij de uitdaging aan om het Client Experience Center ‘ready to go’ naar Zuid-Afrika te verplaatsen en de roadshow zo efficiënt mogelijk uit te rollen. Project Manager Logistics bij Movico, Leon Cornelissen, vertelt over de uitdagingen.

“Waar ik Europa logistiek gezien op mijn duimpje ken, was Zuid-Afrika ook voor mij nog vrijwel onbekend terrein. De belangrijkste eerste stap is dan om er vertrouwde partijen bij te betrekken die deze ervaring wél hebben”, vertelt Leon. “Stap voor stap zijn we vervolgens samen met de klant het proces ingegaan.” 

Haalbaarheid & toegang
Werkend met Europese voertuigen, was het zeer belangrijk om te weten of de mobiele faciliteit wel in Zuid-Afrika geïmporteerd mocht worden en rijden. Dit is vaak afhankelijk van lokale wetgeving en technische eisen. Na een laatste check en goedkeuring van vereiste documenten was het Client Experience Center klaar om met de boot verscheept te worden.

Lokale partners
Om de verscheping soepel te laten verlopen, werd een lokale partner betrokken. Op het moment dat het mobiele centrum in de haven van Durban aankwam, stond een contactpersoon op locatie klaar voor de afwikkeling van vereiste documenten. Maar niet alleen de aankomst, ook het operationele traject werd preventief voorzien van extra back-up. Rijdende met twee Nederlandse DAF trucks, werd ook geschakeld met een lokaal DAF Service Center voor eventuele schade en reparaties onderweg. Naast het mobiele experience center rijdt er ook een extra bakwagen mee voor het transport van meubilair en gereedschap.

“Ik probeer vooraf alle mogelijke barrières voor het continue doorlopen van de roadshow op te vangen”, aldus Leon. Als alle logistieke uitdagingen onder controle zijn is het tijd om de operators te selecteren die het project gaan uitvoeren. In het geval van Dimension Data hebben we naast onze eigen operators ook twee lokale werknemers geselecteerd voor hulp bij opbouw en afbouw. Ook zaken als een generator op de verschillende locaties zijn lokaal geregeld. “De roadshow gaat pas rollen als ik alle aspecten geregeld heb, waardoor de klant nergens meer naar om hoeft te kijken.”

Dimension Data

Client Experience Center
Dimension Data onthulde in 2016 het Client Experience Center, waarin zij samen met partners als Cisco, Deloitte, EMC en Intel het beste van digitale technologie samenbrengen. Het Experience Center neemt de gast mee in de meest geavanceerde digitale ervaring in de moderne (wieler)sport, waarbij zij demonstreren hoe de kracht van data binnen iedere branche omgezet kan worden tot het versnellen van digitale ambities.

De roadshow bezoekt gedurende twee maanden zes verschillende locaties verspreid door Zuid-Afrika. 

Val d'Isère Val d'Isère Samsung roadshow Samsung roadshow 24h du mans 24h du mans Classic Express Classic Express Huawei Huawei Giro d'Italia Giro d'Italia Valeo on Tour roadshow Valeo on Tour roadshow Flanders Classics Flanders Classics