Hoe ga jij events inrichten in 2017?

  • delen
< ga terug

Gepubliceerd op 12 januari 2017

Met ruim 500.000 kilometer op de teller werden ook afgelopen jaar weer veel succesvolle events georganiseerd. Zowel nationale als internationale roadshows en sport evenementen zorgden ervoor dat onze klanten unieke wijze de doelgroep op de gewenste locatie wisten te bereiken. Maar hoe zet je een roadshow nu in als de ultieme marketingtool? Of kan een sportevenement het meest efficiënt worden ingericht? En wat is er dan eigenlijk allemaal mogelijk?!

Ter inspiratie selecteerden wij vijf mooie en uiterst verschillende projecten uit 2016 en hebben ze op een rijtje gezet!

Kick-off van 2016 met de productlancering van Samsung
Het startschot werd gegeven door Samsung Airconditioning. Deze roadshow maakte de introductie van haar nieuwste airconditioningsystemen vele malen efficiënter. Het doel was deze apparaten in West- en Oost- Europa te promoten. Vanwege de kwetsbaarheid van producten was het niet mogelijk om de airconditioning systemen te transporteren en installeren. Normaliter werden de nieuwe systemen geïntroduceerd met enkel een presentatie op locatie. Voor de roadshow werden de systemen in de mobiele faciliteit gebouwd, wat het mogelijk maakt deze ook daadwerkelijk op locatie te demonstreren. Interieur branding gaf aanvullende uitleg, met een aansluitend design op de huisstijl.

Op Locatie

Complete mobiele finishlocatie in een roze jasje
Een van de mooiste wielerkoersen in Europa, Giro d’Italia, startte dit jaar in Nederland. Voor het 11e jaar op rij werd deze koers met verschillende objecten compleet gefaciliteerd. Niet alleen bij de finish, maar ook op startlocatie werd uitgepakt met hospitality voor de VIP gasten met uitzicht op het podium waar de renners voor veel publiek gepresenteerd werden. Een finishstraat bestaande uit een Finishboog, ruime Pers Units, Tribunes, een Podium en VIP Hospitality kan in één dag worden opgebouwd, afgebroken en worden verplaatst naar de volgende locatie.

Een nieuwe ontwikkeling was de LED-integratie in het mobiele podium waardoor de race gevolgd kon worden op het scherm, maar tijdens de prijsuitreiking verschillende sponsorlogo’s kon weergeven. In lijn met de corporate identiteit werd zowel exterieur als interieur in een roze jasje gegoten.

Giro d'Italia Big Start NL 16

Valvoline viert jubileum met haar klanten door heel Europa
Vooraanstaand olie specialist Valvoline besloot haar 150 jarig jubileum op een speciale manier te vieren en een roadshow door Europa te organiseren. Hospitality en presentaties konden worden gecombineerd in een opvallend mobiel centrum met een dubbele etage. Op de onder verdieping werden gasten meegenomen in het verhaal van 150 jaar Valvoline d.m.v. producten, maar ook branding images op de wanden. Boven konden presentaties worden gegeven voor ruim 40 personen. Samen met de klant werd een ontwerp voor exterieur en interieur bedacht op basis van de huisstijl van Valvoline die het verhaal ondersteunden.

VIP Hospitality met uitzicht op de lange latten
Ook afgelopen jaar vertrokken er weer twee crewleden richting de besneeuwde bergtoppen in Frankrijk; Critérium de la première neige in Val d’Isère. Vanuit de Pers Units was direct zicht op de finish, waardoor men live verslag kon uitbrengen. Voor een ruim aantal VIP gasten werd een hospitality unit bestaande uit twee verdiepingen gerealiseerd. Dit bood ruimte voor een warm welkom voor de gasten op de benedenverdieping en op de bovenverdieping direct uitzicht op het parcours. Beide faciliteiten ondergingen logo branding, in lijn met de branding van de rest van het event.

Val d'Isère Women

Creatie van eigen beleving en omgeving met Brown & White Goods
Voor zowel Samsung Brown Goods als White Goods, werd de roadshow faciliteit compleet getransformeerd tot de ultieme beleving. Waar je bij de Brown Goods roadshow een huiskamer binnenstapte volledig aangekleed met meubilair, gordijnen en de mooiste tv-schermen, stapte je bij de White Goods roadshow binnen in een demonstratie ruimte met wasmachines, vriezers en koelkasten. Met beide faciliteiten werden trainingen op locatie gegeven, met het doel zoveel mogelijk wederverkopers per keer op te leiden. Op basis van logistieke ervaring werd een tour schema opgezet waarbij gemiddeld 38 locaties in 2 maanden bezocht konden worden.

Samsung Academy Brown Goods 2016

Als organisator van een marathon, wielerkoers of ski evenement wil je VIP gasten ontvangen in een toonaangevende hospitality ruimte, of bij een zinderende finish zorgen voor persfaciliteiten langs de lijn. Als marketeer zoek je naar de juiste tool om je nieuwste product op de markt te brengen of een sales boost te geven, maar hoe kom je dan in contact met je doelgroep? Allemaal vragen die dagelijks gesteld worden, waarbij wij in 2017 graag samen met jou op zoek gaan naar de beste en meest efficiënte oplossing. 

Huawei Huawei Classic Express Classic Express Val d'Isère Val d'Isère Samsung roadshow Samsung roadshow 24h du mans 24h du mans Valeo on Tour roadshow Valeo on Tour roadshow Giro d'Italia Giro d'Italia Flanders Classics Flanders Classics