Waarom operators absoluut onmisbaar zijn voor mobiele event marketing

  • delen
< ga terug

Gepubliceerd op 16 september 2016

Van Rusland tot Zuid-Amerika of toch binnen Europa, als tour operator bij Movico kom je overal! Wekelijks worden onze operators enthousiast op pad gestuurd met de Movico vloot om de meest unieke roadshows, exhibitions en sports events te mogen faciliteren. Hier komt meer bij kijken dan het besturen van een vrachtwagen en het opbouwen van de faciliteit.

“Het ultieme doel voor mij als operator is om professioneel en met een glimlach alle ondersteunende activiteiten van de klant uit handen te nemen op voor hen spannende momenten, zoals bijvoorbeeld een beursdeelname.”, aldus Kevin. “Je bent ten slotte het visitekaartje van Movico op locatie en gaat dan ook voor optimale tevredenheid op het gebied van service. Wanneer mijn opdrachtgever tevreden is, heb ik mijn werk goed gedaan.”

Om de werkzaamheden zo goed mogelijk uit te kunnen voeren worden de operators vooraf uitvoerig geïnformeerd over het bedrijf, het merk, de campagne en natuurlijk de logistieke planning.

Aangekomen op locatie is het opbouwen van de faciliteit prioriteit nummer één, zodat de klant de ruimte kan ervaren en eventueel nog kleine nuances kan aanbrengen. De operator heeft de taak om daar zo efficiënt mogelijk op te anticiperen. Dit kan variëren van het veranderen van de tafelsetting tot het monteren van extra airconditioning, alles naar wens van de klant. 

De dag voor het evenement begint vroeg voor onze mannen. De complete faciliteit wordt gepoetst en klaargestoomd voor gebruik. Daarna worden de ruimtes ingericht met merchandising, producten en eventuele exposities, wat ooit tot diep in de nacht kan duren. 
De generale repetitie van de klantpresentatie wordt in de ochtend van de 1e event dag gehouden. Hierbij wordt alles gefinetuned en heeft de operator nog de mogelijkheid om eventuele storingen aan apparatuur op te lossen.
Op het moment dat de gasten arriveren, verdwijnt de operator naar de achtergrond. Wel is de operator altijd aanwezig voor operationele activiteiten, zoals het wisselen van meubilair, het oplossen van technische storingen, of het ondersteunen van catering. De operators zijn op meerdere aspecten getraind om deze werkzaamheden veilig uit te voeren en daarmee de klant te ontzorgen. Bij events van meerdere dagen, weken, of zelfs maanden, wordt iedere avond gezorgd dat de faciliteit fris en schoon aan de volgende operationele dag kan beginnen. 


Al deze werkzaamheden samen dragen bij aan juist dat ene doel: zorgen voor die ultieme experience van de klant en haar relaties, welke Movico zonder haar team van proactieve, flexibele en klantgerichte operators niet mogelijk zou kunnen maken.

24h du mans 24h du mans Giro d'Italia Giro d'Italia Flanders Classics Flanders Classics Huawei Huawei Classic Express Classic Express Samsung roadshow Samsung roadshow Val d'Isère Val d'Isère Valeo on Tour roadshow Valeo on Tour roadshow