Schakel met je business naar een hogere versnelling - Movico

Schakel met je business naar een hogere versnelling

Gepubliceerd op: 29 June 2021

Hoe maak je van een roadshow een veilige, persoonlijke, kostenefficiënte en flexibele marketingtool? In deze blog lichten we vijf manieren toe.

1. Maak het persoonlijk!

Je potentiële klant bereiken met een roadshow voor de deur zorgt voor persoonlijke interactie met jouw merk. Dankzij een persoonlijke benadering en onverdeelde aandacht werk je aan de relatie met je klanten. Breng in het contact met de klant het verhaal van jouw product of dienst tot leven en vergroot de affiniteit van jouw klant met het product.

2. Kies je eigen weg, dag na dag

Een gepersonaliseerde roadshow trailer is door zijn snelle verplaatsingen de meest flexibele marketing tool. Door elke dag een andere potentiële klant te bezoeken, bouw je een enorm bereik op. Op basis van jullie klantenbestand of doelgroep stellen we de meest efficiënte routing op. Vanzelfsprekend houden we daarbij rekening met logistieke zaken. Denk aan het gebruik van ferry’s of tunnels, documentatie aan de grens en het maximaal aantal kilometers dat je op een dag kunt rijden. Jullie voorkeuren zijn de basis voor het vaststellen van de routing. We focussen dus op een efficiënte en logische route, maar bij onvoorziene situaties zoals reisrestricties kun je met de roadshow gemakkelijk uitwijken. Dat biedt maximale flexibiliteit, met minimale impact op je marketing activiteiten.

3. Op een duurzame manier

De impact van een roadshow op het milieu is aanzienlijk kleiner dan deelname aan een internationale beurs. Met één transport, één circulair ontwerp en slechts één eventoperator vinden we onze weg naar jouw klanten. De roadshow trailer wordt omgebouwd tot jóuw unieke mobiele showroom, als het ware je op maat gemaakte mobiele beursstand met al je producten geïntegreerd. Er zijn geen extra mensen nodig om het geheel op te bouwen op locatie en het aantal reisbewegingen naar één locatie van over de hele wereld wordt geminimaliseerd. Je maakt slechts gebruik van één mobiele beurstand die je verplaatst via de meeste efficiënte route. Zo maken we elke dag en voor elke deur een succes van je roadshow evenement.

4. Schoon en verantwoord

Na de confrontatie met COVID-19, stellen we nog steeds alles in het werk veiligheid van mensen te garanderen en tegelijkertijd bij te dragen aan de ultieme klantervaring. Het is voor te stellen dat we niet helemaal teruggaan naar het oude normaal en dat mensen contact op gepaste afstand waarderen. Maak daarom bijvoorbeeld gebruik van een programma met tijdvakken zodat iedere gast voldoende ruimte en aandacht krijgt. Bij Movico kunnen we je helpen met een tool waarmee gasten tijdsloten boeken en op die manier op het door hen gewenste moment met jullie product of dienst kennis maken. De ruimte wordt daarnaast regelmatig gecontroleerd en gedesinfecteerd en bestaat de optie om een luchtfiltersysteem te integreren. Een klantgerichte aanpak waarbij een veilige deelname aan de roadshow bovenaan staat.

 

5. Schakel met je business letterlijk naar een hogere versnelling

Je geeft je bedrijf een boost met het bereik van potentiële klanten en zakelijke relaties via roadshow marketing. Je business schakelt letterlijk naar een hogere versnelling. Face-to-face contact is nu eenmaal het moment waarop je echt positieve resultaten behaalt en jouw verhaal blijft hangen in het hoofd van de bezoeker.

Dus zet je schrap en laat je inspireren! Dat kan door contact met ons op te nemen of door alvast onderstaande video te bekijken.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Stel je vraag aan onze roadshow specialist, Noud van de Mortel! Met meer dan 12,5 jaar aan ervaring, kan Noud al je vragen beantwoorden én verteld hij je graag over de mogelijkheden van een marketing roadshow.

Stel je vraag aan Noud