Nieuws > On tour met Samsung: optimaal bereik door persoonlijke benadering

On tour met Samsung: optimaal bereik door persoonlijke benadering

Gepubliceerd op: 1 juni 2017

Waar veel bedrijven nog kiezen voor een beurs of conferentie om (potentiële) klanten te informeren over nieuwe producten, koos Samsung er wederom voor om haar klanten persoonlijk te benaderen. Maar liefst vier verschillende units werden stuk voor stuk getransformeerd tot mobiele showroom, trainingscentrum en demonstratieruimte in één. Zo gingen Samsung White & Brown Goods de weg op, maar ook Samsung Display verlengde haar tour door Europa.

Samsung White Goods
Voor het derde jaar op rij werden de nieuwste witgoedproducten zoals koelkasten, vriezers, ovens, stofzuigers en wasmachines van Samsung gepresenteerd en gedemonstreerd in een mobiel trainingscentrum. De unit werd omgebouwd tot unieke showroom waarin je je in een compleet nieuw huishouden waant.

Door middel van de roadshow bezocht Samsung haar wederverkopers door heel Frankrijk, waarbij zij gedurende 7 weken maar liefst 74 trainingssessies organiseerden op 28 locaties.

Samsung Brown Goods
Ook Samsung Brown Goods besloot haar klanten in Frankijk weer met een roadshow op eigen locatie te bezoeken, met als doel de nieuwste consumenten tv’s te presenteren en demonstreren. Op deze manier informeren zij de wederverkopers over de voordelen en specificaties van de laatste innovaties.

Waar vorig jaar een ruime unit omgebouwd werd tot grote huiskamer, werd dit jaar gekozen voor een kleinere oplossing met speciaal meubilair en accessoires om een echt huiskamergevoel te creëren. Op deze manier komen de nieuwste QLED schermen volledig tot zijn recht, zowel aan de wand als op statief.

Om optimaal bereik te realiseren worden op dit moment twee units ingezet, waarbij in 12 weken maar liefst 194 locaties in Noord-Frankrijk en 184 locaties in Zuid-Frankrijk bezocht worden. In totaal zal de roadshow maar liefst 396 trainingssessies verzorgen.

Samsung Display
Al in 2016 werd een unit compleet getransformeerd tot Samsung Display center. De open, uitnodigende en makkelijke toegankelijke structuur van de unit leent zich uitstekend voor het doel om in- en outdoor schermen te presenteren en demonstreren bij de klant voor de deur. Dit bleek dan ook uit de succesvolle resultaten, waardoor zij besloten de tour met een half jaar te verlengen.

Na een complete re-styling van branding, waarbij ook de nieuwste schermen van Samsung opnieuw geïntegreerd werden, vertrok de unit begin mei weer om haar tour door Europa voort te zetten. Met gemiddeld 40 bezoekers gedurende de eerste events in o.a. Polen, Tsjechië, Engeland en Ierland blijkt ook dit jaar het concept van persoonlijke benadering weer succesvol te zijn.

Eerst volgende events zullen in Duitsland plaatsvinden.

Inspiratie opdoen?

Bekijk onze projecten voor een impressie
aan mogelijkheden en ideeën.

Laat je inspireren

Get in touch

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?
Neem vrijblijvend contact met ons op!

contact